Auuummm
Jumaat lepas aku berpeluang bermain bola dengan teman-teman. Kami lawan rakan sekerja yang lebih muda. Sebelum ni kami sudah pernah berlawan dan hasilnya kita seri dengan mereka. Walaupun seri ianya adalah satu tamparan kepada junior kami kerana tak dapat mengalahkan kami yang lebih berumur.
Bila ada peluang kami semua tidak lepaskan peluang mengutuk mereka. Mungkin kerana tidak tahan dan mahu menebus kemaluan, kerap mereka bertanya bilakah perlawanan ulangan kelak. Makanya, Jumaat lepas adalah penentuannya.
Ternyata nasib menyebelahi kami. Kami menang 4 - 3 dan pada satu ketika mendahului 2 - 0. Tersentak junior kami yang dipanggil "Cubs" ni cuba mengatur strategi tapi cara mereka bermain berjaya dikekang. Ternyata pengalaman banyak membantu kami. Kami tahu kalau dari segi stamina kami akan tewas. Memandangkan padangnya kecil kami dapat menyaingi gerakan dan larian mereka.
Hanya keletihan yang banyak membuka peluang yang akhirnya menghasilkan gerakan yang membawa kepada gol-gol mereka. Tetapi 2 adalah hasil dari set-pieces.
Apapun kami semua sangat berbanga kerana berjaya membuktikan bahawa stamina semata bukan bermakna kelebihan yang nyata. Akhirnya harimau tua menggaum juga!!!
Bila ada peluang kami semua tidak lepaskan peluang mengutuk mereka. Mungkin kerana tidak tahan dan mahu menebus kemaluan, kerap mereka bertanya bilakah perlawanan ulangan kelak. Makanya, Jumaat lepas adalah penentuannya.
Ternyata nasib menyebelahi kami. Kami menang 4 - 3 dan pada satu ketika mendahului 2 - 0. Tersentak junior kami yang dipanggil "Cubs" ni cuba mengatur strategi tapi cara mereka bermain berjaya dikekang. Ternyata pengalaman banyak membantu kami. Kami tahu kalau dari segi stamina kami akan tewas. Memandangkan padangnya kecil kami dapat menyaingi gerakan dan larian mereka.
Hanya keletihan yang banyak membuka peluang yang akhirnya menghasilkan gerakan yang membawa kepada gol-gol mereka. Tetapi 2 adalah hasil dari set-pieces.
Apapun kami semua sangat berbanga kerana berjaya membuktikan bahawa stamina semata bukan bermakna kelebihan yang nyata. Akhirnya harimau tua menggaum juga!!!

5 Comments:
kau boleh main bola lagi?
ish aku tobat dah...
Waktu aku masih selalu ke stadium untuk menonton pertandingan bola, tiap kali pasukan aku kalah, aku akan cakap aku tak akan jejak lagi stadium tu. Tapi bila hari Khamis je kaki dah gigil nak pergi beli tiket untuk tengok perlawanan pada malam Jumaat tu tanpa mengira panas atau hujan atau betapa kuatnya pasukan lawan!!!
cemana bola malaysia beb? ada bagus ka?
En An,
Bola Malaysia memang begitulah sejak 3 dekad yang lalu. Lebih banyak surutnya daripada pasangnya.Tapi apapun dah lama jersi rimau Nike aku dah beli. Bukan apa bila kat obersi tu jaki juga tgk org lain dok pakai jersi pasukan kebangsaan depa ... aummm
pakai la baju segala, mutu depa masih di takat ngok ngek tu jugak
Post a Comment
<< Home