Tuesday, July 29, 2008

Zasssss

Beberapa minggu lalu aku demam. Bukan demam sahaja tapi juga sakit kepala (apa beza sakit kepala dengan pening ya??), selsema, sakit tekak dan akhir sekali sakit belakang. Badan panas sekali.

Aku tidak mudah demam tapi bila kena sekali agak lama nak baik. Tapi kali ini lain sikit gayanya. Biasanya makan panadol oklah. Kali ini panadol tidak memberi kesan yang diharapkan seakan Kung Fu Panda tapi hanya macam makan M&M saja.

Sepanjang hayat aku, kali ini adalah paling teruk aku sakit. Mungkin sudah tua gamaknya. Badan sudah tidak seperti dulu lagi rasa macam Superman saja. Kali ini lemah dan longlai. Abang dan adik serta isteri suruh aku pegi jumpa doktor tapi aku mengelak. Malah emak aku pun suruh aku telefon balik hanya kerana nak "nasihat" (arah) aku untuk pergi jumpa doktor. Aku jawab "Doktor dah buang kes aku". Ketawa emak aku ....

Isteri aku pula dah buat temujanji dengan pakar di hospital tapi esoknya Alhamdulillah semuanya terasa segar seperti biasa. Mungin itu ubatnya yang sebenar. Takut nak jumpa doktor agaknya ....

6 Comments:

Blogger Ayah said...

Kalau la aku ada dengan Mak dia kat situ... memang nak kena la .. penakut apa dengan doktor tah..

7:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bukan takut segan la ...

10:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dah beso panjang pon takut kat tuan dokter lagi..

5:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Patut diusung je ke doktor. Kalau budak kecik bolehlah paksa nak pergi doktor tapi kalau orang tua nak kena dipaksa ngada pulak...!!

1:04 PM  
Blogger Ayah said...

Pearl ... bagusnya dia ni bawak je dia jumpa doktor beranak...

7:21 PM  
Blogger Unknown said...

Tak kusangka takut doktor rupanya die ni....

1:12 PM  

Post a Comment

<< Home